marți, 13 septembrie 2011

PFA in 3 zile!!! Ghid si acte necesare

Să te faci PFA nu este deloc complicat dacă ai informațiile necesare de la bun început!



Ce trebuie să faceți în primul rând este să identificați Oficiul Registrului Comerțului din Județul vostru.
Iar aici găsiți lista completă a rețelei ORC, cu adresa completă a sediului din fiecare județ.
Vestea bună e că puteți să terminați totul cu doar două vizite la Oficiu – una în care depuneți actele și alta în care vă luați autorizația de funcționare.
Actele necesare se împart în două categorii – cele cu care veniți de acasă și cele pe care le luați de la Registru de Comerț. Primul vostru contact ar trebui să fie cu doamna de la biroul de Informare Inițială, care v-ar da niște „foi”. Foile respective se găsesc însă și online, astfel că puteți veni 100% pregătiți de acasă.
În plus, pe lângă acte, trebuie să mai fiți echipați și cu 200 de lei. Recomandarea mea este însă să mai aveți 20 de lei de ca să fiți sigură că scăpați repede și mai bine. Așa că totalul este de 220 de lei.


Documente din partea Registrului de Comerț (cu legătură directă spre formulare):


Lista puteți să o păstrați acasă ca amintire.
Cu avizul din partea asociației de proprietari și un buchet de flori/o votcă mergeți la cei 4 (de obicei sunt 4) vecini cu care împărțiți o latură a apartamentului – stânga, dreapta, sus, jos.
Cererea de verificare a disponibilității o atașați unei copii după buletin și unei chitanțe în valoare de 16 lei pe care o obțineți de la Casieria din cadrul Registrului de Comerț și mergeți cu ea la ghișeul care se ocupă cu verificarea și rezervarea numelui firmei. În cazul PFA, numele firmei va fi chiar numele vostru în format NUME PRENUME PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ.
După 30 de minute vi se va elibera o DOVADĂ privind disponibilitatea și rezervarea firmei, pe care o veți atașa la dosarul cu acte de depus.
În acest timp există opțiunea să apelați la biroul de asistență din cadrul Registrului de Comerț pentru a primi ajutor în redactarea celorlalte documente. Acest serviciu este contra cost – 20 de lei – și vă recomand sincer, dacă dispuneți de suma respectivă, să apelați la el. Dacă v-ați descurcat de acasă, așteptați pur și simplu jumătate de oră – e moka. Sfat suplimentar: puteți să vă țineți de acum și rând la un ghișeu de depunere.
Pe specimenul de semnături completați la FIRMA: NUME COMPLET PFA și la câmpul 1) din nou NUME COMPLET PFA + cod numeric, serie și nr. buletin, data eliberării și emitentul (ex: Secția x Poliție). ! Atenție: nu semnați! Acest lucru îl veți face ulterior în fața unui director al Registrului de Comerț.


Documente cu care veniți de acasă:
  • copie după buletin x 2
  • copie după certificate/diplome care să ateste pregătirea profesională în domeniul în care doriți să activați și/sau copie după documente care să ateste experiența profesională – ! Atenție: sunt acceptate numai diplome în limba română
  • copii după documente care atestă drepturile de folosință asupra sediului profesional - !Atenție: în cazul în care nu sunteți proprietarul locului în care vă veți desfășura activitatea, va fi nevoie și de redactarea unui contract de comodat încheiat între dvs. și proprietar(i). Găsiți un exemplu de astfel de contract aici: contract de comodat. !Atenție: sunt clauze speciale cu privire la o durată a contractului de peste 5 ani și pentru a le evita, recomand introducerea unei perioade mai mici de 5 ani.  !!! Atentie:
    - contractul de comodat este obligatoriu chiar daca esti proprietarul locuintei – se incheie intre numele din buletin si numele P.F.A
    - daca pe sediu inca se platesc rate la banca, trebuie si acceptul bancii
    - trebuie extras de carte funciara/intabulare/atestare fiscala
!Atenție: Toate copiile trebuie să fie certificate olograf de către titular sau parte (în cazul sediului) – adică se va scrie pe fiecare pagină „Conform cu originalul” alături de numele titularului / părții și semnătură.


Cu dosarul complet!Atenție: trebuie să fie dosar cu șină – mergeți la unul dintre ghișeele de depunere a acestora. De aici veți fi trimis la Casierie achitați restul taxelor - în valoare de 184 de lei – și vă veți întoarce cu chitanțele și cu una dintre copiile după buletin. De asemenea, aici veți semna și pe specimenul de semnătură.
Apoi dosarul vostru va ajunge la Registratură Intrări, de unde veți primi o chitanță cu care trebuie să reveniți în 2-3 zile lucrătoare pentru a ridica actele necesare funcționării PFA-ului.
Și asta e tot!
Nu îmi mai rămâne decât să vă urez mult spor! Nu uitați că vă veți afla într-o clădire cu oameni nervoși și agitați. Încercați să veniți înarmați cu răbdare și cu zâmbetul pe buze.


O zi frumoasa,
Alexandru Narcis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu